
Prins Daniel tog med sig familjen på en snabbvisit i sitt älskade Ockelbo i helgen. Prinsen och bygdsonen var där för att inviga Wij Herrgård, en anrik institution som restaurerats och öppnats på nytt av Wallenbergstiftelserna.
Världsstjärnan smög in – dök upp på prins Daniels speciella dag
Daniel fick klippa det ceremoniella bandet och höll ett känslosamt tal, riktat till platsen Ockelbo.
– Det finns vissa platser som man aldrig riktigt lämnar, sa Daniel i talet.
– Platser som finns kvar i kroppen, i själen, i minnet och i stegen, även när man har varit någon annanstans en längre tid. För mig är Ockelbo en sådan plats. Det är hit man kommer när man kommer hem.
Daniel hade sällskap av både kronprinsessan Victoria och prins Oscar under besöket. Även Ewa och Olle Westling kom dit för att höra sonen förklara sin kärlek till Ockelbo.
Svensk Dam noterade också att Daniels systerdotter Hedvig var där, i sällskap med maken Victor Söderström och dottern Astrid.
Victor är hockeyspelare med erfarenhet från världens bästa hockeyliga NHL, där han tillhörde storlaget Boston Bruins.
Victor Söderström ska flytta till Schweiz
Hedvig är dotter till Daniels syster Anna Westling. Han var brudnäbb när Daniel gifte sig med Victoria 2010.
Hedvig och Victor höll en väldigt låg profil under tillställningen på Wij Herrgård. De såg till att inte bli fotograferade och smög in på herrgården.
Victor och Hedvig förbereder sig troligen för en flytt i sommar. Victor har skrivit på ett tvåårskontrakt för Biel-Bienne i Schweiz – vilket innebär att det blir Bern nästa för det unga paret.