
Stine Bjerre og Casper U. Mortensen er flyttet til København efter mere end et årti i udlandet.
Håndboldparret Stine Bjerre Mortensen og Casper U. Mortensen har valgt at vinke farvel til deres liv i udlandet for at vende hjem til Danmark.
Mens Casper har spillet håndbold på topplan i Hannover, Hamborg og Barcelona, har han haft sin hustru, Stine Bjerre Mortensen, ved sin side hele vejen. Til trods for at Stine imens har arbejdet for TV 2 som sportsvært, har det været muligt for hende at dele udlandseventyret med sin mand.
Det blev til mere end et årti for parret med bopæl i både Tyskland og Spanien, men nu har de afsluttet det kapitel, og fremover vil de sammen med deres treårige søn Carlo have base i København.
På Instagram fortæller Stine, at det har været år, der har været livsændrende og budt på en pærevælling af op- og nedture.
- Fantastiske oplevelser, venskaber, sprog, kultur, corona, skader, medaljer, fester, livskriser, graviditet og bunkevis af kærlighed. En tur med alle livets yderpoler. Jeg ville gøre det hele igen med alt, hvad det indebærer, understreger sportsværten i opslaget, hvor hun deler pletskud fra de 11 år, der er gået.
I Danmark slår parret sig ned i København, og det gør de af en helt bestemt årsag. Casper U. Mortensen skal nemlig være spillende træner for klubben HC København.
Det kom frem i marts måned, at det var det, som ventede håndboldstjernen, når hans kontrakt i Hamborg udløb til sommer.
- Jeg glæder mig til at slå mig ned i København, og at min søn Carlo skal vokse op her, men også at vise min kone Stine København, sagde Casper U. Mortensen i et interview med TV 2 efter afsløringen.
Han er selv fra København, mens Stine er fra Fredericia, og nu bliver livet i Hamborg skiftet ud med storbylivet, hvor Casper er vokset op.
Stine ser da også frem til, at familie og spontane aftaler kommer til at fylde mere i parrets liv, lyder det.