Når kongeparret skal spise frokost i Holbæk under sommertogtet, er der 18 særlige personer blandt gæsterne.
Når kong Frederik og dronning Mary i næste uge gæster Holbæk i forbindelse med deres sommertogt, skal de spise frokost i smukke omgivelser.
Det er Hørby Færgekro på Tuse Næs, som danner rammen for kongeparrets officielle frokost på den sidste dag af sommertogtet. Indtil videre har både kongehuset og Holbæk kommune sparet på detaljerne, men nu løfter borgmester Christina Krzyrosiak Hansen sløret for nogle af de særligt inviterede gæster.
Det gør hun i et opslag på Instagram, som BILLED-BLADET har tilladelse til at dele.

Her kan man se en invitation, som er adresseret til en af de udvalgte
I Holbæk er kommunen inddelt i 18 mindre lokalfora, hvor hvert område har sin egen formand, og det er disse 18 personer, som har modtaget en særlig indbydelse til kongeparrets frokost den 4. juni.
– Det er mennesker, der sjældent søger opmærksomheden. De gør det ikke for en titel, en løn eller en kæde om halsen. De gør det, fordi de elsker deres lokalsamfund og fordi de ikke kan lade være, skriver borgmesteren.
– Det er formænd som Signe fra Undløse, der altid holder os fast på, at der skal ske udvikling i byen. Eller Marthine fra Jyderup, som med stort engagement samler byen om både natur og kultur. Eller Henning fra Tuse Næs, som med kærlighed til næsset og blik for både fællesskab og udvikling er med til at holde området levende, lyder det videre fra Christina Krzyrosiak Hansen, som også fortæller, at hun er glad for, at kong Frederik og dronning Mary får lov til at møde gæsterne.