
Kronprinsessan Victoria har lämnat Stockholm för en tur till Sveriges västkust. Där får hon testa på livet till sjöss, med allt vad det innebär.
Kronprinsessan Victorias fina möte med barnen
Under torsdagen fick ön Tjärnö utanför Strömstad finbesök. Kronprinsessan Victoria var under dagen på plats för att diskutera den biologisk mångfalden i våra hav på Tjärnö Marina, Göteborgs Universitets forskningscenter.
Och besöket innehöll det mesta för kronprinsessan som deltog i ett rundabordssamtal för att sedan stifta bekantskap med öns unga.
På väg mot hamnen mötte hon ett gäng förskolebarn iförda reflexvästar som fick sig en pratstund med kronprinsessan.
Därefter blev det en sväng ut till havs för Victoria där hon fick testa på något så ovanligt som livet som havsbonde.
Kronprinsessan Victorias tydliga reaktion
Det är ingen hemlighet att Victoria och prins Daniel trivs med livet ute i naturen. Även om det ofta handlar om de svenska skogarna har de heller inte något emot skärgården och doften av havet.
Victoria såg också ut att trivas ordentligt på båten i Kosterhavets nationalpark utanför Strömstad.
Förutom att njuta av livet till sjöss fick hon också testa att hålla i en rad havsdjur, bland annat en sjöstjärna som hon såg ut att vara mycket fascinerad av.
Victoria var däremot inte lika förtjust när hon tilldelades, vad som ser ut att vara någon form av havssnigel.
Men trots att Victoria inledningsvis verkar skeptisk till vattendjuret ser hon till slut ut att vara ganska nöjd med tillvaron. Eller i alla fall ser kronprinsessan ut att uppleva en känsla av skräckblandad förtjusning.
Det blev ett riktigt äventyr till havs för kronprinsessan som fick testa på livet som havsbonde på västkusten!
Foto: TT