
Kong Frederik har haft en travl uge. Tirsdag kunne han opleve sin ældste datter blive student, da prinsesse Isabella afsluttede sin studentertid på Øregård Gymnasium.
Men dagen forinden havde kongen også haft nok at se til – det var dog ikke et ærinde, der fremgik af den officielle kalender.
Lokale sydjyder samt JV og tvSyd har rapporteret om, at kong Frederik pludselig dukkede op i landsdelen. Et besøg på Lego House ved Billund blev klaret, men kongen nåede også at se andre byer.
Handlende i Brugsen i Vester Nebel måtte have mobilen frem, da selveste hans majestæt pludselig kom kørende i en Bugatti veteranbil.

“Velkommen til Vester Nebel Hans Majestæt Kong Frederik X. Godt at kongen også tanker i Vester Nebel. OK BENZIN Vester Nebel er blevet “kongelige hofleverandør”, lyder det humoristisk fra Brugsen på Facebook.


TvSyd har efterfølgende fået bekræftet af kongehuset, at det var i forbindelse med International Bugatti Meeting Denmark 2026, at kongen var på privat visit.
Det er ikke første gang, vi ser kong Frederik drøne rundt i det specielle køretøj, der har næsten 100 år på bagen.