Helle Hertz kæmper med synet: Nu har hun taget en stor beslutning

Sommeren er over vores lille land, og solens stråler har fået temperaturen til at stige. Ved de danske strande og søer kan man se folk i alle aldre hoppe i bølgen blå for at blive kølet af, men selvom mange nyder varmen, så er det ikke Helle Hertz’ kop te.

Da hun til premieren på Grønnegårds Teatrets opsætning af “Erasmus Montanus” blev spurgt ind til, hvordan hun havde det med varmen, var svaret klart:

Så skidt, så skidt, så skidt. Jeg har haft det rigtig dårligt, blandt andet i dag. Det synes jeg ikke er så rart.

Det er ikke kun varmen, som påvirker den 82-årige skuespiller. Hun fortalte til premieren, at hendes syn er påvirket af sygdom.

Jeg har grøn stær på begge øjne, så jeg ser meget, meget dårligt. Lyset generer mig, så jeg har fået blå briller, lød det fra Helle Hertz.

Hun har intet syn tilbage på venstre øje.

Det andet ser jeg rigeligt med, jeg klarer mig. Jeg falder en gang i mellem, der er kommet nogle flækkede øjenbryn her de sidste år, lød det med et grin fra skuespilleren.

Hun bliver behandlet for sygdommen og er også blevet opereret tre gange. Sydgommen er så slem, at hun kan blive helt blind.

Jeg kan godt mærke, at jeg begynder at ville have en ældrebolig, hvor der er bad- og toiletforhold.

SE og HØR spurgte hende til premieren, om hun derfor er begyndt at pakke sit hjem ned. Det bekræftede hun. Samtidigt kunne hun fortælle, at hun havde skrevet sig op til flere boliger. Der er dog et vigtigt krav til et nyt hjem.

Jeg vil ikke væk fra Indre By. Jeg kender næsten hver brosten, og det er vigtigt, sagde hun.

Related Posts

Prinsesse Isabella ankommer med studentervognen til Amalienborg

Prinsesse Isabella skal fredag køre studentervogn – og her kom studentervognen blandt andet forbi Amalienborg.Prinsesse Isabella dimitterede i dag fra Øregård Gymnasium efter tre års STX-uddannelse. Efter…

Se de vilde billeder: Prinsesse Isabella badet i bajer

Der udspillede sig nogle vilde scener foran Øregård Gymnasium, da studentervognene fredag eftermiddag begyndte at køre. En af studenterne er prinsesse Isabella. Hun havde ellers taget plads…

Mon ikke det er vennerne, der har skrevet det? Det er der tilføjet på Isabellas studenterhue

Der er mange traditioner, når det kommer til studenterhuer. Der er for eksempel de klassiske “hueklip” og tandmærker i skyggen. Og ikke mindst traditionen om at skrive…

Prinsesse Isabella ankommer med studentervognen til Amalienborg

Prinsesse Isabella dimitterede i dag fra Øregård Gymnasium efter tre års STX-uddannelse. Efter dimissionen skulle prinsesse Isabella ud på en festlig vogntur med sin gymnasieklasse – og…

Helle Hertz kæmper med synet: Nu har hun taget en stor beslutning

Sommeren er over vores lille land, og solens stråler har fået temperaturen til at stige. Ved de danske strande og søer kan man se folk i alle…

Kongefamilien fejrede prinsesse Isabella: Men hvor var prinsesse Josephine?

Prinsesse Josephine og prinsesse Isabella. De fleste fra kongefamilien var mødt op på Øregård Gymnasium for at fejre prinsesse Isabella. Men prinsesse Josephine var ikke til at…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You cannot copy content of this page