
To af bandet medlemmer er oppe i årene og tør ikke gå scenen.
De, der havde glædet sig til at se og høre bandet ”Danser med drenge” lørdag 27. ved Rockfestival i Horsens, bliver slemt skuffede.
Det kommer nemlig ikke til at ske. Med en vejrprognose på op til 36 grader har bandet valgt at aflyse deres koncert.
Det oplyser de på deres Facebook-profil.
– Disse vejrforhold kan vores orkester ikke spille under, især ikke de ældre medlemmer. Under disse forhold er der højrisiko for, at der er nogen, der vil kollapse på scenen under koncerten, lyder bandets begrundelse for aflysningen, ifølge dr. nyheder.
Blandt andre frontfiguren i bandet, Klaus Kjellerup, der oprindeligt blev kendt i bandet ”Tøsedrengene”, som han ar med til at etablere, men forlod i 1983, har rundet de 70 – og er helt præcis 72 år.
Også Henrik Stanley Møller er over 70 år.
”Danser med drenge” beklager naturligvis, at de ikke kommer på scenen, og håber de kan komme til Horsens senere på året, hvis koncerten bliver flyttet.
Men der bliver ingen dans til ”Danser med drenge” ved dette års Rockfestival i Horsens.