
Tirsdag eftermiddag var prinsesse Isabella oppe til den afsluttende eksamen på gymnasiet – og den var lidt anderledes end de foregående.
Tirsdag eftermiddag gik en kongelig student gennem dørene på Øregård Gymnasium.
Prinsesse Isabella har fået huen på, og efter tre år kan hun sætte flueben ved sidste eksamen – og den var lidt anderledes end de foregående.
For hvor man i de fleste fag går op og trækker et emne, som man forbereder sig på, var prinsesse Isabellas sidste eksamen hendes SRP-forsvar.
SRP dækker over betegnelsen ’Studieretningsprojekt’. Projektet er en stor opgave, der tager udgangspunkt i mindst ét studieretningsfag, og hvor eleven selv bestemmer emne.
Også hendes storebror, kronprins Christian, havde SRP som sidste eksamen.
Prinsesse Isabella virkede godt tilfreds, og det var med et stort smil, at hun trådte ud.