Gitte og Jesper fra Megafamilierne: For tre år siden blev familien ramt af en tragedie

Gitte og Jesper fra “Megafamilierne” blev ramt af en stor tragedie for tre år siden, da deres ældste søn begik selvmord.

Gitte og Jesper fra “Megafamilierne” blev for tre år siden ramt af en tragedie.

Deres ældste søn, Benjamin, tog sit eget liv som 26-årig.

Han boede i Aalborg, arbejdede som dessertkok og havde, udadtil, en velfungerende hverdag. Ingen – hverken familie eller venner – havde set det komme.

Tilbage står spørgsmålene uden svar for forældrene.

– Man kommer aldrig over det, men man bliver bedre og bedre til at leve med det, fortæller Gitte i et interview med BILLED-BLADET.

Midt i sorgen blev familien også en nødvendighed. Hverdagen kunne jo ikke gå i stå.

– Vi var begge to enige om, at de resterende 12 stadig har brug for os, siger Gitte.

– De andre børn havde jo også en sorg, de bearbejdede, tilføjer Jesper.

Benjamin er stadig en del af familien.

På hans fødselsdag samles de og spiser gateau marcel – hans yndlingskage.

Annonce

– Vi er ikke triste på hans fødselsdag. Det er en hård dag, men vi kan også snakke og grine, fortæller Jesper.

Sorgen har samtidig bragt Gitte og Jesper tættere sammen.

– Vi har givet rum til hinanden for det, der har påvirket os, siger Gitte, der er mor til 13 børn.

Related Posts

Et rørt kongepar med deres nybagte student mellem sig

Kong Frederik og dronning Mary med prinsesse Isabella. Foto: Hanne Juul. På en helt fantastisk dag deler kongehuset egne fantastiske billeder af student Isabella. En lykkelig og…

Prinsesse Isabella er blevet student: Dette fag var hun oppe i til sidste eksamen

Tirsdag eftermiddag var prinsesse Isabella oppe til den afsluttende eksamen på gymnasiet – og den var lidt anderledes end de foregående. Tirsdag eftermiddag gik en kongelig student…

Grev Nikolai og grev Felix vælger den nemme løsning: Afslører prins Joachims ’hemmelighed’

Grev Nikolai og grev Felix har i de senere år tiltrukket sig stor opmærksomhed fra både medier og offentligheden. Som sønner af prins Joachim har de været…

Victoria och Daniels stora glädje – nu hyllas familjens paradis

Sommaren har precis tagit sin början – och nu kommer beskedet som får kronprinsessan Victoria och prins Daniel att dra på smilbanden.Glädjen delas av hela kungafamiljen, och…

Dronning Mary kunne ikke holde det tilbage, da Isabella blev student

Det er en stor lykke, når ens børn lykkedes. Den følelse må have gået igennem dronning Mary, da prinsesse Isabella i dag trådte ud fra Øregård Gymnasium….

Kom forbi i højt humør: Dronning Margrethe ønskede Isabella tillykke

For prinsesse Isabella er det fantastisk at være blevet student. Og hun bliver lige nu fejret af sin familie. Også dronning Margrethe har været forbi for at…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You cannot copy content of this page