Trumps mand amok på Mette Frederiksen under møde: ‘Når du er færdig med det der, så kan mødet fortsætte’

Det gik langt fra stille for sig under et møde mellem amerikanske repræsentanter, Mette Frederiksen og Jens-Frederik Nielsen. Bølgerne gik højt og en udvandrede fra mødet.

Forholdet mellem USA og Kongeriget Danmark har nok aldrig været mere anspændt.

Og på et lettere voldsomt møde lørdag eftermiddag på Bayerischer Hof-hotellet i München mellem flere medlemmer af Kongressen, amerikanske senatorer og statsminister Mette Frederiksen samt landsstyreformand Jens-Frederik Nielsen fik forholdet endnu et hak i tuden.

For ifølge Berlingske gik Trumps rigtig nære allierede og tætte ven Lindsey Graham amok på både Mette Frederiksen og Jens-Frederik Nielsen.

Undervejs havde den 70-årige republikanske senator kigget Mette Frederiksen direkte i øjnene og hånligt kaldt hende for »lille dame«, mens han havde understreget for alle i rummet, at Donald Trump var USAs præsident og dermed verdens mest magtfulde mand.

Berlingske kilde fortæller, at flere i rummet fandt kommentaren for ekstremt nedværdigende og ligefrem sexistisk.

Men Mette Frederiksen lod sig ikke påvirke, lyder det. For da Grahams vrede tirade var overstået, lød det bare:

»Når du er færdig med det der, så kan mødet fortsætte.«

Også Grønlands landsstyreformand Jens-Frederik Nielsen fik en tur i møllen.

»Graham gabte ham direkte op i ansigtet på en måde, der kun kunne opfattes som hånligt,« siger kilden til Berlingske.

Og det blev åbenbart for meget for den demokratiske senator Elissa Slotkin, som rejste sig op og chokeret forlod mødet.

Deltagere fra mødet beskriver Grahams opførsel som »helt uden for nummer«. Og flere snakkede om senatoren fra South Carolina mon var gået helt fra forstanden.

Flere af verdens mest magtfulde folk er samlet til sikkerhedskonferencen i den tyske by München.

Også den amerikanske udenrigsminister Marco Rubio var på talerstolen i weekenden.

Efterfølgende har han talt med den norske statsminister, Jonas Gahr Støre om Grønland. Det skrev Rubio på det sociale medie X.

‘Under mit møde med den norske statsminister, Jonas Gahr Støre, drøftede vi Norges afgørende rolle i Arktisk sikkerhed og Grønlands strategiske betydning.’

‘Vi ser frem til at samarbejde med Norge om sikkerheden omkring forsyningskæder, herunder for kritiske mineraler.’

Related Posts

Der var en hilsen fra Frederik og Mary

Kongeparret deler lykønskning og et herligt minde fra 2024 Grønland kunne søndag den 21. juni fejre nationaldag og i dagens anledning sendte kong Frederik og dronning Mary…

Grev Nikolai og grev Felix vælger den nemme løsning: Afslører prins Joachims ’hemmelighed’

Grev Nikolai er hovedperson i den nye TV 2-dokumentar “Nikolai”, hvor blandt andre også grev Felix medvirker.Som søn af prins Joachim har grev Nikolai været vant til…

Kristin Kaspersen visar upp relationen – med kändismannen!

Tv-profilen Kristin Kaspersen fick en härlig midsommar med kända artisten.Programledarprofilen Kristin Kaspersen verkar verkligen ha hittat harmoni i livet. Nu kan hon visar upp sin relation med en person…

Prinsessan Isabellas vilda fest – kanske största någonsin!

För daпska priпsessaп Isabella väпtar storslagпa festligheter. Deп daпska priпsessaп Isabella teпderar att få omvärldeпs υppmärksamhet av olika aпledпiпgar. Deппa gåпg kaп det bli riktigt storartat. Priпsessaп…

Tråkiga beskedet till prins Daniel

Stora besvikelseп för priпs Daпiel υпder helgeпs firaпde. Priпs Daпiel och kroпpriпsessaп Victoria såg till att пjυta ordeпtligt av midsommar med familjeп. Meп υпder helgeп fick priпseп…

Det har gått några månader sedan Chris O’Neill och prinsessan Madeleine blev Stockholms-bor.Nu har Chris blivit tillsagd av kungen. Det har nu gått några månader sedan prinsessan Madeleine,…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You cannot copy content of this page