
Der var ingen forskelsbehandling, da Øregård Gymansium fredag afholdt dimission. Heller ikke, selv om kongeparret sad i salen.
Fredag var der dimission på Øregård Gymnasium, og her holdt de sig til reglerne – også selv om landets statsoverhoved sad i salen.
Prinsesse Isabella er blevet student, og hun og kammeraterne blev her til formiddag fejret i gymnasiets aula.
BILLED-BLADETs reporter på stedet kunne fortælle, at der gik forlydender om, at kong Frederik og dronning Mary sad i salen – kronprins Christian og prins Vincent, derimod, gjorde ikke.
For at studenterne og deres familier ikke skal sidde som sild i en tønde, holder gymnasiet sig nemlig til reglen om, at der kun er to pladser pr. familie.
Og her var der altså ingen forskelsbehandling, heller ikke når det gælder landets kongefamilie.
Prinsesse Isabella blev student tirsdag, og fredag er der altså dimission på gymnasiet. Herefter hopper den 19-årige prinsesse og klassekammeraterne op i studentervognen og kører ud i verden.