Kongeparret deler lykønskning og et herligt minde fra 2024
Grønland kunne søndag den 21. juni fejre nationaldag og i dagens anledning sendte kong Frederik og dronning Mary “de hjerteligste lykønskninger” til det grønlandske folk i et opslag på Instagram.
Her deler de også et dejligt billede og minde fra kongefamiliens besøg i Grønland i sommeren 2024.

På billedet ser man kongeparret – begge klædt i traditionelle grønlandske dragter – sammen med deres nu 15-årige tvillinger, prins Vincent og prinsesse Josephine.
Billedet er taget ombord på Kongeskibet Dannebrog under indsejlingen til Sisimut den 2. juli 2024.
På årets længste dag
“Dagen falder traditionen tro på årets længste dag, og vi håber, at de lyse timer bliver en smuk og festlig ramme for de mange fejringer i og uden for Grønland,” skriver kongeparret blandt andet i opslaget.
På både danske og grønlandsk.
Se opslaget her under.