
Dronning Margarethe , 86, har haft en hård tid. Dette efter at hun blev opereret og var indlagt flere gange i løbet af maj måned.
Nu taler grevinde Alexandra ud om de urolige tider – og hvordan familien følger dronningens udvikling.
Dronning Margarethe indlagt igen
Det danske kongehus har haft al mulig grund til at være bekymret på det seneste. For blot et par dage siden blev dronningen indlagt på hospitalet igen – mindre end en uge efter at være blevet udskrevet efter en operation for angina
“Hendes Majestæt Dronning Margrethe er blevet indlagt på Rigshospitalet og behandlet, efter at en CT-scanning viste en stor blodprop i hofteregionen som følge af et tidligere fald. Det forventes, at Dronning Margrethe nu vil være indlagt i en række dage,” meddelte kongeslottet dengang.
Familien om dronningens helbred – talte med børnebørnene: “Hun er deres bedstemor”
Grevinde Alexandra , der tidligere var gift med dronningens søn, prins Joachim , udtaler sig nu om, hvordan familien håndterede situationen.
Vi har selvfølgelig fulgt med i, hvad der er sket, sagde Alexandra ifølge Billed-Bladet .
Samtidig fortæller grevinden avisen, at hun også har talt med sine sønner, grev Nikolai og grev Felix , om deres bedstemor.
– Ja, selvfølgelig har vi det. Hun er deres bedstemor, så det har vi, siger grevinde Alexandra.
Alexandra går ikke ind på præcis, hvad børnebørnene sagde, men hun er tydelig på, at hele familien holder sig opdateret om dronningens velbefindende.
Sådan ser situationen ud for dronningen i dag
Trods den hårde periode er der nu opmuntrende nyheder om den tidligere regent, ifølge Billed-bladet.
Fredag meddelte den danske kongefamilie, at dronning Margrethe er blevet udskrevet fra Rigshospitalet. Hun er nu vendt tilbage til Fredensborg Slot, hvor hun forventes at tilbringe de næste par dage med at hvile og komme sig.