Planen er klar: Prinsesse Josephine skal til udlandet

Der venter en spændende udfordring for prinsesse Josephine, der skal prøve noget helt nyt efter sommerferien.

Prinsesse Josephine, 15 år, skal snart afslutte skoleåret år som elev i 8. Klasse på Spir Efterskole ved Juelsminde.Efter sommerferien begynder hun i 9. klasse på Ingrid Jespersens Gymnasieskole på Østerbro i København.

Nyheden om at hun skifter skole, fortalte Josephine selv, da hun og prins Vincent var blevet konfirmeret i Fredensborg Slotskirke den 18. april.

Prinsesse Josephine kan se frem til en markant ny og herligt udfordrende oplevelse i løbet af det skoleår, som indledes i august.

Det er i hvert fald på flere områder anderledes, end det hun har oplevet i 8. Klasse på efterskolen.

Først og fremmest bliver det noget helt andet at bo hjemme igen og hver morgen tage afsted fra privaten og sætte kurs mod skolen på Østerbro i København bare en halv times kørsel fra Fredensborg Slot og fem minutters kørsel fra Amalienborg.

Og så bliver det rent fagligt og socialt også en smule anderledes med hverdagen som 9. klasse-elev.

Undervisningen i grundskolens udskoling i 9. klasse foregår på Ingrid Jespersen på et højt fagligt niveau.

Undervisningen er præget af udskolingens sammenhæng med gymnasiet.

For at lette overgangen fra 9. klasse på Ingrid Jespersen til gymnasiet afholdes der i løbet af 9. klasse faglige brobygningsprojekter i samarbejde med gymnasiets lærere.

Og så bliver der stor fokus på kulturelle oplevelser for prinsesse Josephine og hendes nye klassekammerater.

Ekskursioner indgår i 9. klasse på Ingrid Jespersen som en del af undervisningen i form af teater- og biografture, museumsbesøg og naturekskursioner.

På skolens hjemmeside kan man desuden læse følgende om planerne for eleverne i de nye 9. klasser:

“Alle nye klasser tager på en tre dages hyttetur med et socialt indhold, og i 9. klasse tager klasserne på en studietur til udlandet.”

Der er således ingen tvivl om, at prinsesse Josephine og hendes nye klassekammerater får en ordentlig en på opleveren i 9. klasse, hvor man altså skal til udlandet.

Hvis Josephine fortsætter i gymnasiet på Ingrid Jespersens, så skal hun i øvrigt igen af sted til udlandet i løbet af 2.g.

I år har 2.g-eleverne på Ingrid Jespersens Gymmnasieskole været af sted til destinationer som Bilbao og Madrid i Spanien, Rom i Italien og Edingburgh i Skotland.

Related Posts

Prinsesse Isabella er blevet student: Dette fag var hun oppe i til sidste eksamen

Tirsdag eftermiddag var prinsesse Isabella oppe til den afsluttende eksamen på gymnasiet – og den var lidt anderledes end de foregående. Tirsdag eftermiddag gik en kongelig student…

Grev Nikolai og grev Felix vælger den nemme løsning: Afslører prins Joachims ’hemmelighed’

Grev Nikolai og grev Felix har i de senere år tiltrukket sig stor opmærksomhed fra både medier og offentligheden. Som sønner af prins Joachim har de været…

Victoria och Daniels stora glädje – nu hyllas familjens paradis

Sommaren har precis tagit sin början – och nu kommer beskedet som får kronprinsessan Victoria och prins Daniel att dra på smilbanden.Glädjen delas av hela kungafamiljen, och…

Dronning Mary kunne ikke holde det tilbage, da Isabella blev student

Det er en stor lykke, når ens børn lykkedes. Den følelse må have gået igennem dronning Mary, da prinsesse Isabella i dag trådte ud fra Øregård Gymnasium….

Kom forbi i højt humør: Dronning Margrethe ønskede Isabella tillykke

For prinsesse Isabella er det fantastisk at være blevet student. Og hun bliver lige nu fejret af sin familie. Også dronning Margrethe har været forbi for at…

Victoria öppnade dörrarna – hjälpte kusinen till miljonerna

Kungahuset brukar hålla hårt på gränsen mellan privatliv och affärer.Men nu berättar kungens systerson Oscar Magnuson själv om den avgörande hjälpen från kronprinsessan Victoria.Ett tips från tronarvingen…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You cannot copy content of this page