
Dronning Margrethe har fået en fornem invitation til en helt særlig fejring. Spørgsmålet er, om hun dukker op, når hun for tiden er indlagt på Rigshospitalet?
Den 2. juni er en stor dag for Helsingør.
Her kan byen nemlig fejre sit 600-års jubilæum som købstad, og det markeres naturligvis med en række festlige arrangementer.
Der er blandt andet festgudstjeneste i Helsingør Domkirke, og ifølge Helsingør Dagblad er dronning Margrethe inviteret til at deltage.
Da dronning Margrethe for tiden er indlagt på Rigshospitalet, er det dog ikke sikkert, at hun siger ja tak til den festlige invitation.
– Det er korrekt, at dronning Margrethe er inviteret. Jeg sender de bedste ønsker til dronningen om god bedring, og jeg håber, det bliver muligt for hende at deltage, udtaler biskop Peter Birch fra Helsingør Stift til Helsingør Dagblad.
I samme ombæring bemærker lokalmediet, at kongeparret den 2. juni er på sommertogt i Norddjurs Kommune, så de vil heller ikke kunne deltage i festlighederne i Helsingør.
Den nordsjællandske avis har talt med kongehuset, der henviser til den kongelige kalender. Her fremgår det ikke, at dronning Margrethe har noget planlagt den 2. juni.