Lars Løkke Rasmussen afviser fredag blankt at bakke op om en regering med Venstre, Liberal Alliance og Det Konservative Folkeparti, skriver TV 2.
Det siger udenrigsministeren til pressen fredag, hvor han samtidig retter kritik mod Venstre. Løkke mener, at partiet ikke har været villigt til at støtte en regering hen over midten.

Dermed holder Moderaternes formand fast i linjen om bredt samarbejde på tværs af blokkene. Udmeldingen kommer midt i den fortsatte debat om mulighederne for nye regeringskonstellationer på Christiansborg.