
Efter at have fået udført en ballonudvidelse af hjertets kranspulsåre, er dronning Margrethe blevet udskrevet fra Rigshospitalet og restituerer lige nu på Fredensborg Slot.
Hun skulle efter planen have overværet repremieren på forestillingen ‘Fyrtøjet’ i Tivoli lørdag, men det har hun droppet.
“Dronningen har brug for ro,” er der blevet meldt ud fra kongehuset.
Af kongehusets officielle kalender fremgår det dog fortsat, at hun den 6. juni skal deltage i fejringen af den nye Dronning Margrethe II’s Bro, der forbinder Sjælland og Falster via Masnedø, og som jo er opkaldt efter hende selv.
Dronning Margrethe
Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix
Hun plejer at være der
Men allerede inden da, er der en stor begivenhed på programmet, som hun normalt deltager i.
Kong Frederiks fødselsdag den 26. maj.
Her plejer hun at træde ud på balkonen på Amalienborg sammen med fødselaren samt Mary og børnene.
Men om kræfterne så rækker til det i år, må tiden vise.