Det bliver så godt: Frederik og Mary er klar til fantastiske dage

Der bliver gang i den, når kongeparret skal på togt ombord på Dannebrog om et par uger. Mary og Frederik kan næsten ikke vente med at komme i gang med årets sejlssæson, som med sikkerhed vil byde på meget godt.

Kongeparret gennemfører i begyndelsen af juni deres sommertogt med kongeskibet Dannebrog, og Mary og Frederik lægger med Dannebrog til i Odense den 1. juni, i Grenaa i Norddjurs Kommune den 2. juni og i Holbæk den 4. juni.

Programmet i alle tre kommuner er i dag blevet meldt ud, og der venter en lang række højdepunkter for kongen og dronningen.

Kongeskibet Dannebrog ankommer om morgenen mandag 1. juni til Odense Havn, hvor der vil være modtagelseskomité samt musik og faner.

Der er også Besøg i H.C. Andersens Hus, og mandag aften 1. juni i Odense rundes af med reception ombord på Dannebrog, hvorefter der er afsejling med kurs mod Grenaa.

På Odense Kommunes hjemmeside kan du se hele sommertogtprogrammet i den fynske hovedstad.

Tirsdag den 2. juni gælder det Norddjurs Kommune, og her indledes dagens program med ankomst til Grenaa Havn, hvor de lokale jublende tager imod Mary og Frederik, når de går i land.

Fanebærere, Prinsens Musikkorps og øvrige gæster står klar på kajen til at byde kongeparret velkommen.

Kong Frederik og dronning Mary skal derefter opleve en guidet byvandring i Grenaa.

Kongeparret vender retur til kongeskibet Dannebrog tidligt på aftenen, og så byder de på reception for særligt inviterede gæster.

Tirsdag aften 2. juni rundes af med musik og fællessang på kajen.

Når kongeskibet Dannebrog sejler ud af havnen, vil der således være musik og fællessang med Kulturakademiet.

Du kan på Norddjurs Kommunes hjemmeside læse om alle programpunkterne, som kongeparret skal opleve i Grenaa.

Onsdag den 3. juni har kongeparret ikke et officielt program, og fra kongehusets kommunikationsafdeling er det blevet meldt ud, at kong Frederik og dronning Mary den 3. juni har en dag helt privat på havet ombord på kongeskibet.

Og så er det ellers tid til den sidste af dagene med officielt program på sommertogtet.

Torsdag den 4. juni lægger Dannebrog til i Holbæk Havn.

Holbæk Kommunes borgmester Christina Krzyrosiak Hansen modtager kongeparret, som hilser på modtagelseskomitéen.

Der vil være fanebærere, og Søværnets Tamburkorps spiller ved ankomsten.

Kongeparret skal på karettur gennem Holbæk midtby, og turen ender foran Det Gamle Rådhus.

Holbæk Kommune er senere på dagen vært for den officielle frokost på Hørby Færgekro.

Om aftenen er der reception på Dannebrog og afsejling akkompagneret af musik og korsang.

Man kan læse om Holbæk-programmet i detaljer på kommunens hjemmeside.

Allerede onsdag den 6. maj klokken 12.30 indledes sejlsæsonen med kongeskibet Dannebrog på officiel manér.

Det sker, når kong Frederik og dronning Mary fra Nordre Toldbod i chalup sejler til kongeskibet, der ligger ved Bøje 1, og går ombord for at hilse på jagtkaptajn Lars Uno Jensen og hans besætning.

Vi sender onsdag 6. maj fra klokken 12.20 live fra Nordre Toldbod i København.

Related Posts

Usikker fremtid venter prinsesse Isabella: Stor opgave til far

Storebrors skæbne er beseglet: Han skal en dag være konge af Danmark, og indtil den dag kommer, skal han forberede sig på opgaven. Men for prinsesse Isabella…

Mon ikke det er vennerne, der har skrevet det? Det er der tilføjet på Isabellas studenterhue

Da prinsesse Isabella kørte af sted på vogntur fra Øregård Gymnasium, kunne man ane, at der var skrevet en tekst på hendes hue. Der er mange traditioner,…

Line og Stine fandt ikke lykken i TV 2-hit: Afslører nyt om kærligheden

I ”Kærlighed hvor kragerne vender” endte Line og Stine ikke med at finde en kæreste, men nu er der godt nyt. Det var i 2024, at både…

Matilde Kimer stopper i DR efter 21 år: Det skal hun lave nu

Matilde Kimer har længe været korrespondent for DR, men nu har hun sagt op. Det er ikke længe, siden Puk Damsgård meddelte, at hun efter mange år stopper…

Andrea Elisabeth Rudolph erkender: Har gjort sine børn ulykkelige

Den succesrige forretningskvinde tror stadig på kærligheden, men er bevidst om ansvaret overfor sine børn. Her deler hun blandt andet nogle refleksioner over de afgørende ting, der…

Mon ikke det er vennerne, der har skrevet det? Det er der tilføjet på Isabellas studenterhue

Da prinsesse Isabella kørte af sted på vogntur fra Øregård Gymnasium, kunne man ane, at der var skrevet en tekst på hendes hue. Der er mange traditioner,…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You cannot copy content of this page