Nu er det meldt ud: Godt nyt for dronning Mary og kong Frederik

Der er lagt op til en perlerække af festlige og fornemme oplevelser for kongeparret i begyndelsen af juni. Det hele indledes med fest for fuld musik lige midt i vores lille kongerige – i hjertet af Fyn den 1. juni.

Der bliver nok at se for kongeparret og mange andre, når Mary og Frederik med stil og smil tager hul på årets sommertogt.

Når kongeparret den 1. juni besøger Odense, bliver byen første stop på årets sommertogt.

Der er ifølge en nyhedsmeddelelse i dag fra kommunen lagt an til en odenseansk festdag med et program, der kombinerer den fynske hovedstads unikke historie med det moderne, grønne og levende Odense.

Det er godt nyt for Frederik og Mary, der har meget at glæde sig til på den første dag i juni i Odense.

Fra kommunen lyder det, at man håber, at kong Frederik og dronning Mary vil komme til at opleve et bredt udpluk af dét byen kan, og så opfordres alle odenseanerne til at tage del i festlighederne.

- Fra det øjeblik Deres Majestæter Kongen og Dronningen lægger til med Kongeskibet Dannebrog i Odense, vil Kongeparret opleve en by, der har glædet sig ualmindeligt meget til at byde Deres Majestæter velkommen. Det bliver en helt særlig dag, som kommer til at sætte varige aftryk, både i byen – og i de tusindvis af odenseanere, der bliver en stor og vigtig del af festdagen. Kongeparret kommer til at opleve en lang række af de helt særlige ting, som odenseanerne er stolte af, og som gør Odense til et særligt sted at bo og leve, siger borgmester i Odense Kommune, Peter Rahbæk Juel ifølge dagens pressemeddelelse.

Programmet for dagen er nu meldt ud til offentligheden, og kongeskibet Dannebrog ankommer om morgenen mandag den 1. juni til Odense Havn, hvor der vil være modtagelseskomité samt musik og faner.

Fra havnen kører kongeparret i karet ledsaget af Hesteskadronen fra Garderhusarregimentet gennem Odenses gader frem til Odense Rådhus, hvor den officielle modtagelse vil finde sted.

Besøget fortsætter derefter til Eventyrhaven bag Odense Domkirke.

Dagen byder også på en tur i hjertet af Odense i form af en gåtur rundt i både det gamle Odense samt det helt nye Carl Nielsen Kvarter.

Kongeparret aflægger naturligvis også et besøg i H.C. Andersens Hus

Besøget i H.C. Andersens Hus afsluttes med rundvisning i børneuniverset Ville Vau, hvor mange odenseanske børnefamilier og bedsteforældre siden åbningen har skabt gode minder med leg og udklædning.

Related Posts

Usikker fremtid venter prinsesse Isabella: Stor opgave til far

Storebrors skæbne er beseglet: Han skal en dag være konge af Danmark, og indtil den dag kommer, skal han forberede sig på opgaven. Men for prinsesse Isabella…

Mon ikke det er vennerne, der har skrevet det? Det er der tilføjet på Isabellas studenterhue

Da prinsesse Isabella kørte af sted på vogntur fra Øregård Gymnasium, kunne man ane, at der var skrevet en tekst på hendes hue. Der er mange traditioner,…

Line og Stine fandt ikke lykken i TV 2-hit: Afslører nyt om kærligheden

I ”Kærlighed hvor kragerne vender” endte Line og Stine ikke med at finde en kæreste, men nu er der godt nyt. Det var i 2024, at både…

Matilde Kimer stopper i DR efter 21 år: Det skal hun lave nu

Matilde Kimer har længe været korrespondent for DR, men nu har hun sagt op. Det er ikke længe, siden Puk Damsgård meddelte, at hun efter mange år stopper…

Andrea Elisabeth Rudolph erkender: Har gjort sine børn ulykkelige

Den succesrige forretningskvinde tror stadig på kærligheden, men er bevidst om ansvaret overfor sine børn. Her deler hun blandt andet nogle refleksioner over de afgørende ting, der…

Mon ikke det er vennerne, der har skrevet det? Det er der tilføjet på Isabellas studenterhue

Da prinsesse Isabella kørte af sted på vogntur fra Øregård Gymnasium, kunne man ane, at der var skrevet en tekst på hendes hue. Der er mange traditioner,…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You cannot copy content of this page